Allgemeine Anfrage

Thorsten Sträßler's Avatar

Thorsten Sträßler

25 Mar, 2019 06:44 AM

Hallo,
ich nutze im Moment bereits eine Software, mit der ich aber nicht zufrieden bin. Ich würde gerne zu Ihnen wechseln, wolle aber im Vorfeld abklären ob einige Funktionen unterstütz werden wie ich sie benötige.
Wichtig wäre mir:
- Direkter Start in den Photobooth Modus und Entsperren bzw. Rückkehr in den minimierten Modus mit einer F-Taste oder beliebiger (ich habe ein RFID Leser, der Eine Taste Simuliert)
- Aufnahme von Einzelnen Fotos, je Auslösung ein Foto -> Auslösung mit beliebiger Taste
- On-Screen Tastatur nicht die Windows Tastatur, da diese ein Einstellungsbutton hat mit dem man in die Systemsteuerung kommt.

Das war es auch schon.

Vielen Dank

Thorsten Sträßler

1. Support Staff 1 Posted by Rob (ZCZ) on 25 Mar, 2019 11:36 AM

Rob (ZCZ)'s Avatar

**Hello, I am already using software that I am not satisfied with. I would like to switch to Sparkbooth, but would like to clarify in advance if some functions are supported as I need them. Important would be me:
    1. Direct start into the Photobooth mode and unlock or return to the minimized mode with an F-key or any other keyboard key (I have an RFID reader that simulates a key)
    2. taking single photos, each triggering a photo - > Triggering with any key
    3. on-screen keyboard, not the Windows keyboard, as this has a settings button with which one comes into the control panel.

That's it already. Thank you, Thorsten Sträßler**

I don't have time to answer yet as I am I being called into a meeting but I sorted out the translation for the next support member that arrives.

2. Support Staff 2 Posted by John Wu on 25 Mar, 2019 02:20 PM

John Wu's Avatar

- Direct start to the photo booth mode and unlock or return to the minimized mode with an F-key or any (I have an RFID reader that simulates a button)

Your device needs to send either a spacebar or enter key press to Sparkbooth to start the session.

- Inclusion of individual images, each triggering a photo -> release any key

Go to Settings > Countdown > Countdown > select "None. Trigger each shot"

- On-screen keyboard is not the Windows keyboard, as this is a setting button has with which one comes into the Control Panel.

Sparkbooth has its own on screen keyboard. To enable go to Settings >Keyboard > Touch Controls > On Screen Keyboard.

3. 3 Posted by Stefan on 27 Mar, 2019 09:43 PM

Stefan's Avatar

Direkter Start in den Photobooth Modus und Entsperren bzw. Rückkehr in den minimierten Modus mit einer F-Taste oder beliebiger (ich habe ein RFID Leser, der Eine Taste Simuliert)

Für den direkten Start nach einschalten des Computers genügt es, die Programmverknüpfung in den Autostartordner von Windows zu legen. Dass sparkbooth im gesperrten Modus startet, kann man einstellen.

Aufnahme von Einzelnen Fotos, je Auslösung ein Foto -> Auslösung mit beliebiger Taste

Leertaste oder Eingabetaste ist möglich. Und ich meine, man kann auch noch Pfeil rechts/links definieren. Meine Boxen sind gerade im Raum Köln unterwegs. Daher kann ich nicht nachschauen :-)

On-Screen Tastatur nicht die Windows Tastatur, da diese ein Einstellungsbutton hat mit dem man in die Systemsteuerung kommt.

Ja, das Programm hat eine eigene Tastatur.

Herzliche Grüße

Stefan
    (Sparkbooth Nutzer)

4. 4 Posted by Thorsten Sträßl... on 30 Mar, 2019 07:23 AM

Thorsten Sträßler's Avatar

Hallo Stefan,Vielen dank für die Antworten. Damit konntest du mir schon super weiter helfen Danke Thorsten ---------------------Thorsten Sträßler Lindenstr. 1663868 GroßwallstadtTel.  06022 - 2067085Fax. 06022 - 2067086Mobil: 0160 - 97911119E-Mail: [email blocked]://www.straessler-privat.deVon meinem Samsung Galaxy Smartphone gesendet.
    -------- Ursprüngliche Nachricht --------Von: Stefan <[email blocked]> Datum: 27.03.19 22:43 (GMT+01:00) An: [email blocked] Betreff: Re: Allgemeine Anfrage [Sparkbooth Questions #81490]

5. John Wu closed this discussion on 12 Apr, 2019 03:07 PM.

Comments are currently closed for this discussion. You can start a new one.

Keyboard shortcuts

Generic

? Show this help
ESC Blurs the current field

Comment Form

r Focus the comment reply box
^ + ↩ Submit the comment

You can use Command ⌘ instead of Control ^ on Mac