Cache Photos Locally

Thomas Stehr's Avatar

Thomas Stehr

12 Feb, 2018 06:41 PM

Hello
my question too:

Make sure "Cache Photos Locally" is enabled since the photos are on a different computer. This feature will reduce the traffic over the network, and will improve the performance of the Photo Kiosk.

where is the locally location. The path where the images are in cache.

Thanks in advance

Best regards

Thomas Stehr

1. Support Staff 1 Posted by Joe Connell on 12 Feb, 2018 06:58 PM

Joe Connell's Avatar

The photos are on the photo booth computer in the folder set up in the Settings > Saving (default folder is C;...documents/Sparkbooth )

2. 2 Posted by Thomas Stehr on 12 Feb, 2018 07:09 PM

Thomas Stehr's Avatar

Are you sure I use the foto kiosk. there are no pictures saved.
    I'm looking for the place where the images cachet

3. Support Staff 3 Posted by Joe Connell on 12 Feb, 2018 07:15 PM

Joe Connell's Avatar

again...
    The photos are on the photo booth computer in the folder set up in the Settings > Saving (default folder is C;...documents/Sparkbooth )

You say you are using the Kiosk and that connects to the photo booth computer (Network WiFi or cable) and it will be connected to where the photos that are take and saved on the photo booth computer.

I am not 100% sure you are asking your question so that we can understand what you are wanting to know. If you speak a different language than English, type in your language and we can translate.

4. Support Staff 4 Posted by John Wu on 12 Feb, 2018 07:23 PM

John Wu's Avatar

For photo kiosk, the local cache is in a temporary application folder which
    you do not have access to.

5. 5 Posted by Thomas Stehr on 12 Feb, 2018 07:28 PM

Thomas Stehr's Avatar

Hallo,
    ich benutze das kiosk system und die bilder werden auch alle angezeigt soweit ist alles ok. Ich habe die möglichkeit in den einstellungen das lokale zwischen speicher zu benutzen dies möchte ich auch gerne tun da ich die bilder mit w-lan an das kiosk übertrage. da ich jedoch auch noch eine diashow laufen lassen möchte und das kiosk dies leider nicht ermöglicht benutze ich eine diashoh software hierzu benötige ich aber den speicherort des cache damit ich von dort die diashow starten kann.
    ich hoffe sie können mich verstehen.

6. 6 Posted by Thomas Stehr on 12 Feb, 2018 07:32 PM

Thomas Stehr's Avatar

das ist nicht gut! wie soll ich nun eine diashow machen wenn ich keinen zugrif auf die bilder habe? Ich würde mir wünschen das es im Kiosk die möglichkeit einer diashow gäbe somit könnte ich mir das alles sparen. Sehr schade.

7. John Wu closed this discussion on 07 Mar, 2018 04:53 PM.

Comments are currently closed for this discussion. You can start a new one.

Keyboard shortcuts

Generic

? Show this help
ESC Blurs the current field

Comment Form

r Focus the comment reply box
^ + ↩ Submit the comment

You can use Command ⌘ instead of Control ^ on Mac